Kipufogrendszer
2006.08.17. 17:41
sokat nem rtam rla,de a lgyeg benne van...
Els lps a gyri htsdob cserje lehet, ezzl kis mrtk teljestmny nvekeds rhet el, s autnk hangja tsebb vlik. Ezutn a kzpdob cserjvel nvelhetjk a mnes ltszmt. Ezekkel a megoldsokkal gyorsabban tvoznak a gzok a hengerekbl, s naon zsr sportos hangzst biztostunk a kocsinak.Ott van mg a kataliztor is(ha van), ezt semmikpp se vegyk ki a rendszerbl, mert a zldkrtya megszerzsekor komoly meglepetsekbe tkzhetnk, sokkal jobb megolds kicserlni egy sportkataliztorra, amely kisebb folytst biztost, mint a gyri trsa(kataliztor helyre rakhatunk gzgyorstdobot is).Ezeknl komolyabb hatst rhetnk el az egsz rendszer cserjvel, belertve a ms tmrj csvek, s sportleml beszerelst. A gyri leml a hengerekbl kiraml gzokat vezeti el s szkti le egy csvezetkre. A sportleml bels fala polrozott, gy nem lasstja a ramlst, valamint kln vlasztja a hengereket, gy az ellentemben dolgoz hengerek kln csvezetkbe pufoghatjk gzaikat. A max. hats elrse rdekben a ktcsves rendszer hasznlata a nyer: ebben az esetben kt htsdobra,kzpdobra meg persze kataliztorra van szksgnk(vagy beszerezhet ezeknek az ikerkamrs vltozatai). V-motoroknl, valamint turbmotoroknl konstrukcijukbl addan nincs lehetsgnk az ellen temben dolgoz hengerek sztvlasztsra. A V-motorokl az elrendezsbl addan van lehetsgnk ktcsves rendszer kialaktsra, itt viszont csak a kt hengersor pufoghat egy-egy csbe.Mieltt belevetnnk magunkat a kipufogrendszer cserjbe, nagyon krltekinten tjkozdjunk arrl, hogy kire bzzuk, mert egy cska retek rendszer tnkre vghatja elkpzelseinket arrl mennyivel lesz jobb ez a rendszer(nagy r az esly hogy tbbet fog rtani mint hasznlni)Vigyzni kell a nagyobb tmrj csvekkel is, mert oly mrtkben cskkentheti a folytst, hogy a hengerekbl tjut zemanyag a kipufogba, ami ott g el, ez pedig cskkenti a teljestmnyt s a kipufogrendszer lettartamt.Szal' jrjunk utna mindennek mieltt belepiszklnnk dolgokba;)
|